Daisypath Wedding tickers

May 31, 2010

omong kosong

1. esok and lusa cuti. nak amik kunci rumah. yeayy! hopefully kami boleh tgk terus rumah. malas la nak dtg bnyak kali. i busy tau :P

esok: settlekan hal rumah termasuk g MPAJ byr cukai pintu (sob sob). pastu nak g maybank, encik azri nak bukak akaun (ada jugak manusia yg xde akaun maybank hihi). pehtu, nak g shah alam..sbb i ada appointment dgn si dia! and kalau sempat, nak g butik saidatulnisa dgn fidz collection. haha sempat ke? satu kat Plaza PKNS, satu kat Plaza Alam Sentral and satu lagi kat Plaza Masalam..haha tgkla mcamana.

lusa: nak g tempah dewan utk bertandang nanti. dewan tu akan bukak booking utk 2011 start from 1st June 2010. so, kalau kami dtg awal2 pagi, tiba2 dewan tu dh di book, ada yg makan rasuah la tu. hehe pastu, encik azri nak buat passport. pastu kami ada appointment dgn si dia plak!
ngeee..kami saje amik kesempatan utk survey2 masa cuti ni. nak buat appointment dgn wedding vendors on weekend mmgla agak impossible. so, pelan2 kayuhla.

p/s: masuk opis hari Rabu nanti mesti ada gossip pls gue kat opis. whyla bila melayu berkampung suka bercerita sampai boleh jd gossip? buat jela keje msg2 kan?

2. siang td g wedding kwn azri..

azri's fren's son. ahh so cute and good boy sgt!

then we went to BB. azri splurge himself with a italy worldcup jersey!

3. kelmarin i lawat my grandma, she has concern on my solemnization day. she said better buat hari jumaat. sabtu xde apa2 acara and then ahad concetrate kat dewan for reception. betul jugak..tp xbest plak masa nikah kita mintak sedara2 and friends utk amik cuti or half day to make they come. MUA for nikah and berinai dh book ni. jgn main2.

ok then. nak tido. bye. xoxo

May 24, 2010

awak nak pakai baju apa?

hello!

insyaAllah we might have 4 receptions on our wedding; nikah, berinai besar,bride's side and bertandang.

i xnak citer2 psl baju pengantin perempuan...sbb scary la! big deal tau! dh la xde idea lagi. sume aku berkenan. hehe

for nikah, baju melayu biasa..xdela extravaganza pn.

segak betul mr. hubby maya karin pakai bj melayu. cuma nak my man in white/cream colour la of course.

and..for mlm berinai pulak, mestilah songket kan!


segak..segak. tp kaler apa for my malam berinai belum dipikirkan lagi.

i love this! sgt kesultanan melaka theme.
congrats bytheway encik loque!

and for reception belah saya, saya sgt nak sbnrnye dia pakai baju melayu biasa with tengkolok. and baju tu terletak elok kat badan dia. kain apa tu..that silk ye? shantung? uh whatever la.

again, sgt segak.


haishh..lawanye..


BUT, he also want that baju melayu with overcoat. mcm pahlawan dia ckp. the thing is somehow the overcoat tak kene dgn groom. i'm not sure why. maybe material?jahitan?warna? or structure bdn pengantin? no idea *garu kepala*

tapi..ada yg segak jugak!


aimi, sorry amik gmbar ko. big z mmg segak on your big day!

my brother punye baju pengantin pn terletak gak. from man kajang.

so kalau at my reception dia pakai yg biasa yg xde overcoat tu, bila pulak dia nak pakai yg ada overcoat kan?

and then masa bertandang both of us rasa dia patut pakai bkn baju melayu, kalau boleh. sbb nanti bosan. kan?

since dia pn bkn tau nama2 baju (oh sy pun! :P) dia ckp nak pakai 'baju zamarul' masa bertandang nanti. hihi

'baju zamarul'. but seboleh2nye i xnak warna putih or hitam.

i suka mcm ni! hensem kan?

okay, rasa2 mcm confirm je with the plan. but..yg overcoat tu nak pakai tang bila?

May 23, 2010

its a beautifuul sunday, its supoose a lazy sunday, but here i am..at the office, alone.

as usual, a tons of work and assignment need to be completed. and i'm willing to make extra time for work to avoid "heart attack" on monday morning. lagi terribble nanti, boleh drag sampai ke jumaat.

and i already had a "pre-heart attack" when i read trailing emails just now regarding technicians from germany (i request them to provide their servicing at our yard) who refused to do their work. and they already reached at Johor Bharu from germany last monday!! actually kalau kitorg nak suruh diorg straight away buat keje after they touch down pn boleh. sbb we have shift at night. tapi xmaula, biarla diorg rehat, and report duty next morning. and u guess what? after a few hours reach at pasir gudang (our yard at pasir gudang), they checked out and move to 5 stars hotel at JB!
siapa nak bayar beb? sdgkan our people dah arranged accommodation and transportation dah.

last tuesday morning, one of the germany called me, asking me to call a taxi! i have no idea about that, and called the manpower people. oh rupanye diorg checked out and siap ckp 'no life in pasir gudang'. and after that mula lah drama..they refused to do x-ray for medical check-up la, apa la..okay, we may proceed without all the neccessary thing to get work permit for them, because they can work for 30days with their visitor visa. tapi diorg tak nak! diorg nak work permit gak! tp xnak buat x-ray, and a few necessary procedure!

urghh tension betul...apa lagi at my company side pn ada yg suka taici2 keje and x alert..hmmm last week pn i demam, tension sgt kot. bnyak lagi isu2 nak settle. just for my dear friend info, all my task due date is depends on kapal nak berlayar..kalau satu provision xsempat nak ikut kapal, xkan jalan la keje. and if kapal nak tunggu job tu sampai ke kapal, and kalau delay, adala sehari kene byr 1million kot kat vendor kapal tu.

i know i know..bosan betul citer psl keje. i just want to write, nanti bila i dah expert, i can look again and say, 'huh, itu pn nak panick. hahahha!' and i will laugh at myself! hihihi

May 22, 2010

hey coco hey coco!

i watched this last weekend! love this!

hey coco hey coco!

p/s: tp azri sampai tertido daa..haha

May 15, 2010

no title

26th April 2009

saje..tension la keje..*sigh*

May 14, 2010

kejadian di parking

smlm lps keje g klcc. ada hati tu..sdgkan kuar opis pn dh kol9mlm. saya parking di P3 and masa bayar ticket, kat P2. RM5.50. saya bayar with rm10 note and kah cing kah cing la syiling 50sen keluar. mak saya kol, saya pun picked up. tergedik2 sy bercakap kat phone and membawa barang. masuk kete, and gerak...tetiba rasa, eh eh aku amik kad x td? check2, betul la gerak hati ku, mmg le aku sengal tahap kesumat x amik ticket! parking balik, lari2 anak ke machine tu balik wpun instinct kuat gile org lain dh amik ticket ku. sampai at that machine, 10markah! tekaan ku tepat sekali. aku pn huru hara cari guard. guard suh g opis for klcc parking at P2 (note: if u are facing a problem with klcc parking, g turun kat lif sebelah dunkin donuts and tekan butang lif ke P2).

sampai je opis, aku pn menceritakan la situasi aku kat sorg budak kat situ. ngok ngek ngok ngek , dia pn kata "rasanye mmg kene ganti kak, byr rm50" and i was like, "what?? xkan xboleh tgk kat cctv ke or cara lain ke..saya tertinggal je bkn lost. mcm tu sedap la org amik ticket saya bla bla bla" dia pn, "hmmm..xtau la kak. ha, g tnya abg tu!" kebetulan ada 'abg' la masuk opis tu, abg tu terus nyahut, "lost card! lost card!" demnnn..kiranye mmg xde cara lain la, mmg dikira lost card and kene la byr. aku pn pasrah..tp aku saja kol azri and inform dia and ckp kuat2 betapa aku frust xdilayan...

pastu, saya (skjp saya, skjp aku..whatever la) pn berdiri balik (td duduk) and last call, saya pun merayu balik..masa ni ada abg lain plak kat situ. abg tu pn terpinga2 sbb dia xtau cerita. saya cerita la balik and dia bnyak kali ckp sorry, ni mmg lost card. mmg kene byr. tp style dia sgt polite la..so eden pn apo laie, dgn muka seposen meninggalkan opis tu dgn xhabis2 memarahi diri sendiri. what a silly mistake la i did. sengal betul! (saya terpksa ke kereta balik sbb masa tu bwk kunci kete dgn hp je)

so saya pn berjalan ke lif utk ambik kereta. masa masuk lif tu, lif tu lagila sengal. tekan2 dia xmau bertindakbalas. so sy yg bertmbah geram, keluar balik nak naik lif sblh. tetiba ada suara sayup2 mcm memanggil. saya pn toleh ke belakang, saya nmpak abg yg polite tu melambai2. sy pn g la balik ke dia. dia kata, "mcm ni la..awk amik la kad saya. byr je, rasanye dlm rm3 je kot." sy pn, "ok, tq. kad ni pulangkan balik ye?" dia balas, "apa plak..ni kan ticket biasa, byr, cucuk terus jln la" saya pn tersipu2 malu. entah nape sy ingat ticket tu pas pekerja dia hahaha! dia pn ckp, " jgn lupe plak nak amik kad tu lps bayar!" hehe "ok2. thanks bang! thanks bnyak2!" dia kata, "ok..kesian la plak awk nak kene byr rm50". saya pn berlalu dgn muka terharu sambil melambai2.

baik kan? rezeki betul..nanti dtg klcc sy ingat nak tapau kan dia apa2 la sbgai buah tgn. kfc ok x? ;P

May 11, 2010

wedding invitation

this is the only thing that i dont worry much. (iye kah?)

i want a simple card and most importantly, quite cheap so that i can order bnyak2 and give to anyone i know/invites.

i xmau beli kad mahal and pastu bajet2 sape je yg patut bg. xmau mcm tu. or, kad yg mewah tp dh xde rupa kad (box, buluh etc), so kene bg by hand je. yg mana friends xdpt nak jumpa, xdpt nak bg. or, terpksa la pos. and the price? hmm pikirla sendiri.

no, i don't mean to critics others choices, but it must be practical. go ahead with the expensive cards, tapi kene bgla kat semua je yg u all invite. jgn yg xdpt bg tu jemput thru FB je. kecik hati tau.

ha talking about invitation from FB, boleh je..tp as i said, jgn separuh dpt kad, separuh kat FB. maybe invite thru FB awal2 like 2++months before the w-day, mcm buat survey la. sape yg 'confirm' and 'maybe' tu je la kita bg kad. so invitation kat FB tu ala2 save the date gitu.

kat FB tu pn kdg2 bakal pengantin scan and xnmpak clear the address. xde followup with calls/sms from b2b, just expect people will come. and yg paling horror, xde penunjuk arah masa nak cr rumah pengantin! oh tidak! (ada tau yg mcm ni). bare in minds that kita xnak susahkan org dtg utk memeriahkan majlis kita. busy sgt with the pelamin, baju la kasut la..bunga la. tp benda2 mcm ni x diendahkan sgt. (i'll try to avoid this happen).

one more, appreciate to those people yg dtg..selalunye mmg xdpt dielakkan pengantin xdpt nak beramah mesra dgn kwn2 yg dtg. mcm my bro kawen ari tu, sbb ada VVIP, so dia xleh nak amik gmbr dgn kwn2 dia. kesian!

tp pernah jugak i dtg kat majlis kawen yg agak jauh, tol pn beringgit2, beli hadiah lagi..tp masa kenduri, salam pn acuh x acuh. lps kawen lagi la! mcm dh capai tahap kebahagiaan smpai xde 'thanks for coming' for people yg dtg. saya adala rasa kecik hati sket..(bnyak kot?). bkn kita mengharap apa2 pn, tp just express appreciation la sket. so i plan nak senyum lebar and hi to everyone i know masa kenduri nanti wpun it might not proper for the brides hehe!

till here, xoxo

May 6, 2010

makan saja ko tau!


oh, jgn salah paham dgn tajuk. saya xmarah, tp sy terngiang2 bos saya masa partime kat cb dulu. dia org sabah, pastu suka cakap saya kuat makan. mana ada! *sarah, makan saja ko tau!*

semalam kan..bos saya (bos skrg) belanja kami se team makan kat shangri la hotel. ala, apa la sgt belanja kami tu..gaji 5 figure and baru dpt 15bulan bonus. celah gigi dia je.
15?? ye kawan2..saya berbulu je masa diorg dpt bonus. average 6-12 months. 15 tu ada org2 tertentu je. sy satu sen pn xdapat. sbb saya baru masuk. HR kata kene tunggu cukup setahun. doakan la saya ye. nanti boleh la saya timbus balik lubang2 yg saya korek utk nak kawen ni. tak pun, renovate rumah comel kami tu. halah2 comelnye.
baru saya sedar, dah 3bulan lebih saya xbalik keje masa matahari ada lagi. kuat jugak aku ni..alhamdulillah, yg ESA bg saya kekuatan and kesihatan yg baik.

ni 2 org yang paling comel kat department saya

yg ni buat2 comel.



May 1, 2010

photographers and videographers

i dah start survey, and i'm so impress dgn mereka yang mampu hire this 2 positions with charges, like 3-5K per event? wow. seriously wow. kaya betul!

for wedding pictures, i'm looking for below criterias:
  • terang, jelas. no over editing
  • capture sweet moment
  • creative, no copycat
  • not over 'gila2' or too much kissing2 and 18sx acting. skrg ramai buat mcm ni kan? i'm wondering, OP ke yg suruh? yeahh i'm a conservative. wedding pictures suppose looks romantic, warm and sweet.

and for the photographer, kene pandai buat pengantin pose secara natural!

video pulak; i dont know. but i dont like too many 'interview' with pengantin or kwn2 and family pengantin. rasa mcm kelakar pulak. sket2 xpe.

p/s: i think i need to jot down what i think. supaya slowly i know what i want in my w-day.

now, zero.