Daisypath Wedding tickers

November 23, 2010

count down

lama xupdate..sbb xtau nak cerita apa.

lebih kurang 100 days lagi..tp mcm xde buat apa pn. ada masa je tgk FB photorapher, tgk gmbr kawen. baca blog..kot2 ada idea and ramai betul yg baik2 sudi bg info. thanks so much!!!

keje continuous busy, bosan dah. checklist wedding pn xcomplete2 lg. apa nak jd ntah.
nak the best of caterer, photographer, designer, dais, etc. tp, duit xbnyk..idea pn xde, xcreative lgsung.

gaduh2 dgn mr. fiancee pun boleh tahan kerap. dugaan kot.
kan best kalau mampu hire wedding planner. or, plan sendiri tp xkeje. 24hours ngadap PC, jumpa vendor. ni balik keje lmbat, and then weekend mesti diorg xde je. yg suh email, xbalas2. penat tau.

okla, nak mandi.

June 14, 2010

26!!

i am 26 years OLD lady today..!

May 31, 2010

omong kosong

1. esok and lusa cuti. nak amik kunci rumah. yeayy! hopefully kami boleh tgk terus rumah. malas la nak dtg bnyak kali. i busy tau :P

esok: settlekan hal rumah termasuk g MPAJ byr cukai pintu (sob sob). pastu nak g maybank, encik azri nak bukak akaun (ada jugak manusia yg xde akaun maybank hihi). pehtu, nak g shah alam..sbb i ada appointment dgn si dia! and kalau sempat, nak g butik saidatulnisa dgn fidz collection. haha sempat ke? satu kat Plaza PKNS, satu kat Plaza Alam Sentral and satu lagi kat Plaza Masalam..haha tgkla mcamana.

lusa: nak g tempah dewan utk bertandang nanti. dewan tu akan bukak booking utk 2011 start from 1st June 2010. so, kalau kami dtg awal2 pagi, tiba2 dewan tu dh di book, ada yg makan rasuah la tu. hehe pastu, encik azri nak buat passport. pastu kami ada appointment dgn si dia plak!
ngeee..kami saje amik kesempatan utk survey2 masa cuti ni. nak buat appointment dgn wedding vendors on weekend mmgla agak impossible. so, pelan2 kayuhla.

p/s: masuk opis hari Rabu nanti mesti ada gossip pls gue kat opis. whyla bila melayu berkampung suka bercerita sampai boleh jd gossip? buat jela keje msg2 kan?

2. siang td g wedding kwn azri..

azri's fren's son. ahh so cute and good boy sgt!

then we went to BB. azri splurge himself with a italy worldcup jersey!

3. kelmarin i lawat my grandma, she has concern on my solemnization day. she said better buat hari jumaat. sabtu xde apa2 acara and then ahad concetrate kat dewan for reception. betul jugak..tp xbest plak masa nikah kita mintak sedara2 and friends utk amik cuti or half day to make they come. MUA for nikah and berinai dh book ni. jgn main2.

ok then. nak tido. bye. xoxo

May 24, 2010

awak nak pakai baju apa?

hello!

insyaAllah we might have 4 receptions on our wedding; nikah, berinai besar,bride's side and bertandang.

i xnak citer2 psl baju pengantin perempuan...sbb scary la! big deal tau! dh la xde idea lagi. sume aku berkenan. hehe

for nikah, baju melayu biasa..xdela extravaganza pn.

segak betul mr. hubby maya karin pakai bj melayu. cuma nak my man in white/cream colour la of course.

and..for mlm berinai pulak, mestilah songket kan!


segak..segak. tp kaler apa for my malam berinai belum dipikirkan lagi.

i love this! sgt kesultanan melaka theme.
congrats bytheway encik loque!

and for reception belah saya, saya sgt nak sbnrnye dia pakai baju melayu biasa with tengkolok. and baju tu terletak elok kat badan dia. kain apa tu..that silk ye? shantung? uh whatever la.

again, sgt segak.


haishh..lawanye..


BUT, he also want that baju melayu with overcoat. mcm pahlawan dia ckp. the thing is somehow the overcoat tak kene dgn groom. i'm not sure why. maybe material?jahitan?warna? or structure bdn pengantin? no idea *garu kepala*

tapi..ada yg segak jugak!


aimi, sorry amik gmbar ko. big z mmg segak on your big day!

my brother punye baju pengantin pn terletak gak. from man kajang.

so kalau at my reception dia pakai yg biasa yg xde overcoat tu, bila pulak dia nak pakai yg ada overcoat kan?

and then masa bertandang both of us rasa dia patut pakai bkn baju melayu, kalau boleh. sbb nanti bosan. kan?

since dia pn bkn tau nama2 baju (oh sy pun! :P) dia ckp nak pakai 'baju zamarul' masa bertandang nanti. hihi

'baju zamarul'. but seboleh2nye i xnak warna putih or hitam.

i suka mcm ni! hensem kan?

okay, rasa2 mcm confirm je with the plan. but..yg overcoat tu nak pakai tang bila?

May 23, 2010

its a beautifuul sunday, its supoose a lazy sunday, but here i am..at the office, alone.

as usual, a tons of work and assignment need to be completed. and i'm willing to make extra time for work to avoid "heart attack" on monday morning. lagi terribble nanti, boleh drag sampai ke jumaat.

and i already had a "pre-heart attack" when i read trailing emails just now regarding technicians from germany (i request them to provide their servicing at our yard) who refused to do their work. and they already reached at Johor Bharu from germany last monday!! actually kalau kitorg nak suruh diorg straight away buat keje after they touch down pn boleh. sbb we have shift at night. tapi xmaula, biarla diorg rehat, and report duty next morning. and u guess what? after a few hours reach at pasir gudang (our yard at pasir gudang), they checked out and move to 5 stars hotel at JB!
siapa nak bayar beb? sdgkan our people dah arranged accommodation and transportation dah.

last tuesday morning, one of the germany called me, asking me to call a taxi! i have no idea about that, and called the manpower people. oh rupanye diorg checked out and siap ckp 'no life in pasir gudang'. and after that mula lah drama..they refused to do x-ray for medical check-up la, apa la..okay, we may proceed without all the neccessary thing to get work permit for them, because they can work for 30days with their visitor visa. tapi diorg tak nak! diorg nak work permit gak! tp xnak buat x-ray, and a few necessary procedure!

urghh tension betul...apa lagi at my company side pn ada yg suka taici2 keje and x alert..hmmm last week pn i demam, tension sgt kot. bnyak lagi isu2 nak settle. just for my dear friend info, all my task due date is depends on kapal nak berlayar..kalau satu provision xsempat nak ikut kapal, xkan jalan la keje. and if kapal nak tunggu job tu sampai ke kapal, and kalau delay, adala sehari kene byr 1million kot kat vendor kapal tu.

i know i know..bosan betul citer psl keje. i just want to write, nanti bila i dah expert, i can look again and say, 'huh, itu pn nak panick. hahahha!' and i will laugh at myself! hihihi

May 22, 2010

hey coco hey coco!

i watched this last weekend! love this!

hey coco hey coco!

p/s: tp azri sampai tertido daa..haha

May 15, 2010

no title

26th April 2009

saje..tension la keje..*sigh*

May 14, 2010

kejadian di parking

smlm lps keje g klcc. ada hati tu..sdgkan kuar opis pn dh kol9mlm. saya parking di P3 and masa bayar ticket, kat P2. RM5.50. saya bayar with rm10 note and kah cing kah cing la syiling 50sen keluar. mak saya kol, saya pun picked up. tergedik2 sy bercakap kat phone and membawa barang. masuk kete, and gerak...tetiba rasa, eh eh aku amik kad x td? check2, betul la gerak hati ku, mmg le aku sengal tahap kesumat x amik ticket! parking balik, lari2 anak ke machine tu balik wpun instinct kuat gile org lain dh amik ticket ku. sampai at that machine, 10markah! tekaan ku tepat sekali. aku pn huru hara cari guard. guard suh g opis for klcc parking at P2 (note: if u are facing a problem with klcc parking, g turun kat lif sebelah dunkin donuts and tekan butang lif ke P2).

sampai je opis, aku pn menceritakan la situasi aku kat sorg budak kat situ. ngok ngek ngok ngek , dia pn kata "rasanye mmg kene ganti kak, byr rm50" and i was like, "what?? xkan xboleh tgk kat cctv ke or cara lain ke..saya tertinggal je bkn lost. mcm tu sedap la org amik ticket saya bla bla bla" dia pn, "hmmm..xtau la kak. ha, g tnya abg tu!" kebetulan ada 'abg' la masuk opis tu, abg tu terus nyahut, "lost card! lost card!" demnnn..kiranye mmg xde cara lain la, mmg dikira lost card and kene la byr. aku pn pasrah..tp aku saja kol azri and inform dia and ckp kuat2 betapa aku frust xdilayan...

pastu, saya (skjp saya, skjp aku..whatever la) pn berdiri balik (td duduk) and last call, saya pun merayu balik..masa ni ada abg lain plak kat situ. abg tu pn terpinga2 sbb dia xtau cerita. saya cerita la balik and dia bnyak kali ckp sorry, ni mmg lost card. mmg kene byr. tp style dia sgt polite la..so eden pn apo laie, dgn muka seposen meninggalkan opis tu dgn xhabis2 memarahi diri sendiri. what a silly mistake la i did. sengal betul! (saya terpksa ke kereta balik sbb masa tu bwk kunci kete dgn hp je)

so saya pn berjalan ke lif utk ambik kereta. masa masuk lif tu, lif tu lagila sengal. tekan2 dia xmau bertindakbalas. so sy yg bertmbah geram, keluar balik nak naik lif sblh. tetiba ada suara sayup2 mcm memanggil. saya pn toleh ke belakang, saya nmpak abg yg polite tu melambai2. sy pn g la balik ke dia. dia kata, "mcm ni la..awk amik la kad saya. byr je, rasanye dlm rm3 je kot." sy pn, "ok, tq. kad ni pulangkan balik ye?" dia balas, "apa plak..ni kan ticket biasa, byr, cucuk terus jln la" saya pn tersipu2 malu. entah nape sy ingat ticket tu pas pekerja dia hahaha! dia pn ckp, " jgn lupe plak nak amik kad tu lps bayar!" hehe "ok2. thanks bang! thanks bnyak2!" dia kata, "ok..kesian la plak awk nak kene byr rm50". saya pn berlalu dgn muka terharu sambil melambai2.

baik kan? rezeki betul..nanti dtg klcc sy ingat nak tapau kan dia apa2 la sbgai buah tgn. kfc ok x? ;P

May 11, 2010

wedding invitation

this is the only thing that i dont worry much. (iye kah?)

i want a simple card and most importantly, quite cheap so that i can order bnyak2 and give to anyone i know/invites.

i xmau beli kad mahal and pastu bajet2 sape je yg patut bg. xmau mcm tu. or, kad yg mewah tp dh xde rupa kad (box, buluh etc), so kene bg by hand je. yg mana friends xdpt nak jumpa, xdpt nak bg. or, terpksa la pos. and the price? hmm pikirla sendiri.

no, i don't mean to critics others choices, but it must be practical. go ahead with the expensive cards, tapi kene bgla kat semua je yg u all invite. jgn yg xdpt bg tu jemput thru FB je. kecik hati tau.

ha talking about invitation from FB, boleh je..tp as i said, jgn separuh dpt kad, separuh kat FB. maybe invite thru FB awal2 like 2++months before the w-day, mcm buat survey la. sape yg 'confirm' and 'maybe' tu je la kita bg kad. so invitation kat FB tu ala2 save the date gitu.

kat FB tu pn kdg2 bakal pengantin scan and xnmpak clear the address. xde followup with calls/sms from b2b, just expect people will come. and yg paling horror, xde penunjuk arah masa nak cr rumah pengantin! oh tidak! (ada tau yg mcm ni). bare in minds that kita xnak susahkan org dtg utk memeriahkan majlis kita. busy sgt with the pelamin, baju la kasut la..bunga la. tp benda2 mcm ni x diendahkan sgt. (i'll try to avoid this happen).

one more, appreciate to those people yg dtg..selalunye mmg xdpt dielakkan pengantin xdpt nak beramah mesra dgn kwn2 yg dtg. mcm my bro kawen ari tu, sbb ada VVIP, so dia xleh nak amik gmbr dgn kwn2 dia. kesian!

tp pernah jugak i dtg kat majlis kawen yg agak jauh, tol pn beringgit2, beli hadiah lagi..tp masa kenduri, salam pn acuh x acuh. lps kawen lagi la! mcm dh capai tahap kebahagiaan smpai xde 'thanks for coming' for people yg dtg. saya adala rasa kecik hati sket..(bnyak kot?). bkn kita mengharap apa2 pn, tp just express appreciation la sket. so i plan nak senyum lebar and hi to everyone i know masa kenduri nanti wpun it might not proper for the brides hehe!

till here, xoxo

May 6, 2010

makan saja ko tau!


oh, jgn salah paham dgn tajuk. saya xmarah, tp sy terngiang2 bos saya masa partime kat cb dulu. dia org sabah, pastu suka cakap saya kuat makan. mana ada! *sarah, makan saja ko tau!*

semalam kan..bos saya (bos skrg) belanja kami se team makan kat shangri la hotel. ala, apa la sgt belanja kami tu..gaji 5 figure and baru dpt 15bulan bonus. celah gigi dia je.
15?? ye kawan2..saya berbulu je masa diorg dpt bonus. average 6-12 months. 15 tu ada org2 tertentu je. sy satu sen pn xdapat. sbb saya baru masuk. HR kata kene tunggu cukup setahun. doakan la saya ye. nanti boleh la saya timbus balik lubang2 yg saya korek utk nak kawen ni. tak pun, renovate rumah comel kami tu. halah2 comelnye.
baru saya sedar, dah 3bulan lebih saya xbalik keje masa matahari ada lagi. kuat jugak aku ni..alhamdulillah, yg ESA bg saya kekuatan and kesihatan yg baik.

ni 2 org yang paling comel kat department saya

yg ni buat2 comel.



May 1, 2010

photographers and videographers

i dah start survey, and i'm so impress dgn mereka yang mampu hire this 2 positions with charges, like 3-5K per event? wow. seriously wow. kaya betul!

for wedding pictures, i'm looking for below criterias:
  • terang, jelas. no over editing
  • capture sweet moment
  • creative, no copycat
  • not over 'gila2' or too much kissing2 and 18sx acting. skrg ramai buat mcm ni kan? i'm wondering, OP ke yg suruh? yeahh i'm a conservative. wedding pictures suppose looks romantic, warm and sweet.

and for the photographer, kene pandai buat pengantin pose secara natural!

video pulak; i dont know. but i dont like too many 'interview' with pengantin or kwn2 and family pengantin. rasa mcm kelakar pulak. sket2 xpe.

p/s: i think i need to jot down what i think. supaya slowly i know what i want in my w-day.

now, zero.

April 28, 2010

how?

sue hamid@ cantik baru je reply my msg at FB. she's still available on my w-day and the charge sama seperti org lain perkatakan. (kiranye xdela naik hrga) so nak ke takk??

kalau dah book, tp terjatuh cinta dgn makeup artist lain yg jauh lagi murah tp cantik mcmana??
tp, kalau buat xtau and continue survey pastu suka jgk dgn sue cantik, tp dia dh di book oleh org lain, mcmana pulak??

pening.

ni baru psl makeup.

p/s: jika siapa2 yg terserempak dgn entry sy ni, boleh la bg sepatah dua nasihat. tq :)

April 26, 2010

1 Year of Our Engagement!

me with my cute lil cousins :)

and this is us exactly 1 year ago..i love u so much, honey!
;D



April 10, 2010

progress

sireh junjung to azri :D

oh, dah masuk bulan April rupanya. it means dah nak dekat setahun saya bertunang dgn mr. azri. yup, kami engaged on 26th April 2009 ;)

xsmpai setahun lagi kami nak kawen (insyaAllah) and i'm not sure how far surveying activities for my wedding goes...

hmm let me check....oh i did not have my own wedding checklist yet! huaa!!
relax2..hmm so far:
  1. hall-booked
  2. makeup for solemnization and berinai-booked
  3. canopy for mlm berinai-booked
  4. ...

alamak, tu je la kot so far. tetiba panic. tau lambat lg..tapi..i think i need to shortlisted vendors for each services by now. supaya, nanti ada pameran pengantin ke, ada promo ke..i dh tau berapa bnyak yg diorg kurg kan price. kan?

my mom, my sis and sedara mara dh tnya nak tema apa..nak kaler apa masa wedding nanti. yela diorg maybe nak tempah bj awal2. hmm..kalau xnak tema boleh tak? nak yg super nice tp tak terikat with theme. tp mcmana? mesti vendor akan tnya jugak kan.

i'm afraid that my workload at office will be continuous until end of year. weekend pun dtg keje..bila nak survey?hmmmmmmmmm...

*cuak*

March 21, 2010

missing items

where are you??

1) my pass card to enter Palace Golden Horses.
-kalau xde ni, aku xdapat nak parking kat situ. and mcm mana kalau kene denda sbb kad hilang?? huaaa!! the last time i 'teet' the card masa balik keje last Thursday. and i still remember i put the card properly. kalau jatuh pun, mesti somewhere in my car kan? tp dh puas cari!!

2)my Eclipse sandal
-mana ntah!! dh cari dah kat semua tempat, xde pun!! xingat bila last pakai. thats my fav casual sandal..huaa!!

3) my Coffee Bean's Valentine mug
--azri bagi last year..comel sgt mug tu. ada gambar mcm 'hati' dilukai and ambulans pun sampai..
mana?? huaaa! tula, abaikan lagi, mana ntah dia pegi..

there goes my money..

as before, i've been tied up with work. atas meja bersepah2, gelas pun bnyak (sbb everyday stay back, minum mcm2 utk thn lapar). azri pun dah bising jgn selalu balik lambat sbb nanti takut ada org 'mark' kita. true, can't agree more. tp nak buat mcm mana? keje mmg bnyak. ada rasa malu sikit kat senior aku kalau aku xberusaha sgt. dia lg busy, selalu skip makan and balik everyday lebih kol12 malam. and rumah dia dr opis adalah sejam nk smpai. aku pun bila dh letih, drive pun dh xlarat. i hope keje kitorg akan reda sket xlama lagi. sikit pun jd la.
dlm kesibukan on weekdays and weekend (ye, weekend pun dtg opis!), last week aku sempat la g matta fair and pameran pengantin. pameran pengantin lagi menarik perhatian aku sdgkan tujuan utama ialah matta fair. tp disbbkan package2 yg dioffer mostly, (or semua kot?) applicable smpai akhir tahun ni je. so utk kami yg kawen tahun depan, xkan nak honeymoon dulu kot? so we decided utk dtg kembali matta fair on september akan dtg. oh ye, masa tu pun ada jualan murah cameras gak. dr Fotokem. hrga yg agak buat mata kitorg terbeliak jgkla, mmg berbaloi! tp kitorg tahan nafsu dulu, lama lagi pun nak buat hantaran. azri ckp, 'ikut hati, badan binasa'.
round2 di pameran pengantin, kami jumpa vendor yg aku target utk dptkan perkhidmatan canopy and deco diorg. aku sgt teruja bila mendengar harga yg disebut. less 30% dr hrga normal. yeayy!!! and duit booking is refundable! yeayy! so kalau2 aku terjumpa vendor yg boleh bg price lower, xde masalah lah nak bertukar vendor. yeayy!!
oh ye, aku g pameran tu ari ahad lps. the day before, aku g hantar kereta aku service for 40, 000 km. i dont know why on earth, for months aku ingat yg price service akan dtg (yg baru buat ni) will be dlm rm300. before aku g hantar, aku check receipt service yg lps (sbb kat receipt tu ada sekali estimate next service and price) aku perlu bayar rm440 for compulsory repair and rm311 for additional repair. dap dup dap dup hopefully kene rm440 ni je, kata hati. dh smpai sana, barula aku tau yg 40K km ni is major service. and..aku perlu buat yg dia dh tulis sume tu. which is, rm740! ok, relax..bila aku balik (yela, xkan nak tunggu kan?) diorg kol bgtau yg break pad aku dh nipis and tnya aku nak tukar yg buatan japan ke msia? beza hrga japan dgn malaysia adala dlm rm300. so aku amik made in malaysia jela. dh rm160. dh total rm900. aku dh termenung pnjg..drpd aku boleh byr cash, terpksa la aku buat installment. nasib cimb card aku leh buat 0% installment kat toyota. time nak amik kete, total amount aku kene bayar, adala dlm rm10 lagi nak rm1,000. gulp! so, aku pun bayar rm100, the rest aku buat installment 6bulan. bukannye apa, gaji bulan2 aku kene gak simpan utk insurans kete nanti, amik kunci rumah nanti, and byr deposit utk vendor ke..im trying not to 'disturb' my saving la...tu utk kawen nanti..duit gaji habis xpe. (hmm whyla aku ni bnyak sgt responsibility...nak jd budak kecik balik rasanye).
so, thats all for now. aku xregret habiskan that amount of money for service my car walaupun kwn aku cakap, dia xbuat pun additional repair tu, i.e 12L flushing. sbbnye, aku rasa perbezaan masa drive skrg. lagi laju and senyap je enjin.
till then. xoxo.

March 9, 2010

photographer?


somehow, i dont really like photographers. oh, no. not photographers, but people who has the big camera and claimed theirself as a photographer.
no offend pls, but i think most of them agak show off and cocky. i just dont understand why they need to behave like that. kalau yang mmg xkenal i xpe. uhh whatever la. kalau setakat benda alah tu nak berlagak sampai ke langit, sukati ko lah.
aku tanya dgn penuh ke-humble-an pun sbb nak mintak advise, nak mintak opinion. tapi nak meninggi diri plak, so ko dah hilang 1 potential customer yang sbnrnye mmg xnak amik ko pun. bye bye la. aku xheran la.
ni pun aku cuba sopan santun. nak ikutkan, nak je aku cakap, "why should i hire u? excuse me, who are u? gambar baru berapa kerat amik, tp hrga mahal mcm pro. so why should i?"
period.

March 8, 2010

wedding mags!

hello!

tadi lepas balik keje..ingat nak singgah supermarket beli coco crunch..saje la jenguk mamak sebelah tu, tgk apa magazine best2. selama ni xperasan plak ada satu space yg mamak tu letak mags lama form abroad. ala, mostly xlama sgt pun, terlewat dlm setgh tahun je. tgk2, sekali jumpa pengantin! yeayy!! one is Vogue Paris (in french) and from UK, Brides. so, apalagas, i grabbed la!

mula2 xtau pun the Vogue mags tu keluaran pengantin. sbb xde perkataan 'brides' pun :P
then baru teringat semalam baca artikel psl Rizalman kat newspaper, he mentioned in italiano, the bride is 'sposa'.

hi encik saab, saya nak tempah mcm ni satu!


so sweet

the vogue is rm10, the bride is rm6=rm16.


March 7, 2010

March 2, 2010

Updates!

heyya..

lamanye x update. bnyak sgt aktiviti berlaku terutama balik keje ari2 lambat (busy sgt!paras hidung). so today aku x pergi keje sbb PMS. so xtau la nak MC ke EL..but i told my colleague aku EL je la. malas lak nak jumpa DR mintak MC. actually nye pg td mmgla sakit perut, tp kalau sakit perut tu terjadi masa dh kat opis leh la tahan je. tp ni pg2 la kan..and dh lambat pun. malas nak jalan ke opis dgn sakit2 perut ni. oh ye, saya parking sgt jauh dr opis sbb company sy sediakan parking tidak setimpal dgn pekerjanye!

azri pun ponteng keje gak hehe. dr dulu lagi kalau aku xkeje dia mesti ikut sama xkeje. dia xde motivasi nak g keje sedangkan kami bukan bekerja di tempat yg sama, apatah lagi kami bukannye pegi dan balik keje sama2. yes, i know u love me sayang! (tiba2).

azri text utk pancing aku gi booking dewan. aku dah serba salah..sbbnye family aku x decide lagi bila tarikh yg sesuai, walaupun aku dh bawak diorg tgk dewan last saturday. biasala my mom, nak tgk calender tahun depan la apa la..i totally understood what she's thinking..tp..kalau lambat2, nanti fully book. dewan yg aku nak tu bukan la yg mahal, so cepat je sold out.

memandangkan management dewan tu operate on weekdays je, so aku pun try2 ckp gak kat mak aku pasal date..bila sbnrnye yg sesuai. bukak la calender 2011 pun, mana ada tunjuk cuti tahun depan fall on which date..cdgn aku nak kawen on january 2011 mmg direject habisan2 oleh my sister and my mom..budak baru bukak sekolah katanye.and kalau nak usul pasal tarikh ni kat nenek or sanak sedara..diorg pun xtau apa plan diorg next year. so, dgn berpandukan mak and abah yg ada kat rumah td, and text message with my sister and brother, aku pun selamba la pegi book. and...



dah booked! on..


27th February 2011!!


huaa happynye!! alhamdulillah..mmg lega sgt2 selain dapat book dewan, bermaksud kami dah ada tarikh utk tie our knot. doakan la xde la aral melintang..


oh ye, asyik ckp psl book dewan je..tp dewan apa ye?




tadaa!! terletak di jalan ritchie (kot?)

big thanks to abg razak from rassdeco yang bagi idea pasal dewan ni. sdgkan masa aku jumpa dia kat pameran pengantin ampng point hari tu nk tnya psl pelamin & deco je. borak2 psl venue, dia suggest kan buat kat sini..kalau x aku xtau pun sini ada dewan sdgkan beberapa kali jogging kat situ. maybe sbb xpernah dgr2 somebody kawen kat situ. kalau x aku dh putus harapan dh nak buat any dewan sekitar ampang sbb xminat. hotel bnyakla, tp mana la cek mampu dek non..

after knew about this dewan, aku pun google, and terjumpa la this bride 2 be blog..tapi kesian dia,disbbkan miss-comm dia tak dapat nak book this dewan. hopefully xde apa la jd yg menyebabkan aku dgn azri xdpt nak sanding kat sini. mmg agak meragukan management kat sini..

mcm ni..bulan 1 lepas aku dgn encik azri pegi tgk dewan tu..ari sabtu masa tu, tp ada org jaga opis. dia ckp xbukak lagi utk 2011. oh, xpela. tp dia xpasti plak bila bukak booking. apa2hal aku kene follow-up. xkisahla. about renting price, he said, rm50/hour+sewa carpet rm450+sewa 4 hours (rm96) ari sebelum tu utk prepare pelamin. and, rm150 utk kebersihan. kalau xnak takpe, tp make sure mmg bersih, kalau x, dia tahan duit cagaran. so, approx aku kene bayar=rm500(10jam)+rm450+rm150+rm96=rm1,196.

tapi, td aku g sana, encik lain yg in-charge. encik hari tu ada gak. apa yg kitorg kene bayar td rm200 sbgai depo/cagaran. cagaran ni mcm kalau caterer xbuang smpah ke, kita buat kerosakan ke..diorg tak bg balik kat kita duit tu. total renting payment kene bayar a month before reception. it will be only rm500. thats all. and i was like, eh kata kene bayar duit carpet, duit itu ini bla bla? encik tu ckp nope, xde. oh ok. pelik, kitorg pun pandang sesama sendiri. after that, dia pun bawak kitorg melawat kawasan..borak punya borak, terkeluar la cerita yg ada VIP salah guna kuasa utk ditch people yg dh booked dewan. hmmp, i think itu yg jd kat b2b td tu. xbaik, jgn naya org..ni hari bersejarah org. xbaik xbaik. and then, terkeluarla cerita yg staff dia (mamat yg kitorg jumpa for the 1st time dulu) dh salah guna kuasa jugak. dia paw duit org, which is minta payment yg bukan2 tu la. mmgla xbnyak..tp kalau 8x sebulan dia buat cm tu, xke bnyak? dh la dia dibayar OT kalau kita pasang pelamin lama..nak paw org lagi..and about the carpet, mmg kene pasang, tp bukanla dr diorg..kita kene cr vendor sendiri..

hmm macam2

apa2 pun, sy sgt teruja dan lega yg amat!!

alhamdulillah! now, let's start the wedding research!

February 16, 2010

thought that...

my skin is thirsty..so i give them some H2O..

my eldest niece, Balqis is still a baby..

but she just entered kindergarden..

and..i thought i'm not a reliable person, especially at work..

but i'll try my best..

hopefully. amin..





February 14, 2010

Hectic Mode

ok, I've been tied up with my new job since about 1 month ago. emm, dah 5months joined my 4th company (opss!), but the hectic time started around 1 month ago. depressed, overwhelmed and frustration come and go. it's really hard and difficult to learn and at the same time execute those works. whereby i need to juggle a few areas. and I'm not even in that real place! phew, it's quite hard. if i could relate my current working life with reality shows, it will be a) apprentice, b) running in heels (no, my job is not like the show, it's totally RUNNING IN MY HEELS :p) or c)Paris Hilton BFF (hehehe kidding)..
dear Sarah, u need to be strong; physically and mentally and asking a LOT of questions. u need to read more, google more, and tune to Discovery channel more (alah..nak tgk E! news). quick in decision making and learn in fast mode. really fast i guess. no need to aim very high goal, u can plan short-term goal at the beginning, which is, put everything in the right place first. then, u will see the trend and the real game. and then, just shoot 'em! much more easy to see that way isn't? ;)
Though i have initiative to bring some work back home everyday, still, i couldn't resist to read wedding blogs! ni pun i freaking out jugakla sbb takde tarikh lagi pun. i don't mind kalau xde tarikh lagi kalau my big day pun lama lagi. but what if suddenly my parents would like the day happen in like, 8months?? whoa..knowing myself yg cerewet and no any plans about the w-day, it is ridiculous. hopefully xjadi macam tu. kelam kabut nanti.
till here, my diary. for myself,be patient okayy? and for my friend yg tgh busy tu, we will have coffee session after work again okay? ;)
bye, nak sambung keje!


p/s: push until your edge of limit, but please not deceive yourself.








January 24, 2010

Our very FIRST house!!

i am tooo excited with the build-up progress of our apartment. last weekend, azri and i visited our apartment, and walaupun our block still xdapat CF lagi, we don't mind sbb bukan nak duduk sekarang kan? :P but for early bird buyer, i think diorg dapat compensation, since project ni dijanjikan siap around september 2009. ok la tu!

hehe can see who will be the majority residence :P
so, kitorg diberitahu akan dapat kunci around march'10 and we need to prepare 4xmonthly maintenance. around...RM600 kot. hopefully xbnyak sgt, dah kopak dah ni. hari tu bayar deposit utk syabas and TNB. pheww..
i and azri xdapat masuk tgk kitorg nye house, sbb kunci. however, kitorg masuk 1 rumah ni and kitorg agak2 mcm ni la rumah kitorg. soooo SMALL! ;( tapi sebenarnye, dah agak pun..from the square feet (masa beli) pun tau kecik. nak beli the bigger size, price dia almost 300K. oh sgt xberbaloi for us..takpe2, mula2 je kecik ye sayang? nanti kita kumpul duit beli terrace house ye? :D kitorang saje beli kat sini walaupun ada a few downsides, it is because the house still in KL area. senang, dekat dgn MRR2 and plg penting...dekat dgn our parents!! he he he. yela, kitorg yg lahir and membesar kat poscode 68000 dgn 55100 ni susahla tetiba nak pegi jauh2. lainlah mmg keje jauh..kan?
oh btway, we HEART the facilities! have a look folks! :D


basketball court

playground

i think bilik kaca tu utk gym. if i'm not mistaken laa.. kalau betul, after gym, gedebushh!! terjun tiruk la..hehe


tgk tu...pandai developer tu buat. at the edge of swimming pool macam terus terjunam kat bawah kan?

and yesss, semua tempat rekreasi placed at roof top of car park. so sambil bersuka ria nmpak KLCC! (happy2!)

we are so happy with our tiny miny house... ;)
alhamdulillah..














































January 11, 2010

Wedding & Movies

hello!

Seems like people nowadays xheran pun nak buat kenduri kahwin time bukan cuti sekolah. so, my weekend pun occupied attending wedding ceremony. but i loikee..! nasi minyak mmg best utk dinikmati.

saturday, 9th jan: ali and jasmine

comel kan wife dia..?


heart this dais


sunday, 10th jan: hizam &wife (alamak lupa nama his wife :P)



tu dia..blue colour

newly wed with friends


so, bila dah jumpa schoolmates, nak buat apa lagi kan? ;)





lepas balik dr ali's wedding, i'd straight away siap2 utk tgk schedule Dewan Wisma Sejarah for 2011. gile awal kan nak tgk? hehe azri plan nak tempah awal2 for his reception nanti. unfortunately, the management office closed on weekend. ala, dah agak pun ;p

later, i accompanied azri for lunch+dinner at pavillion. he suddenly said,

"i think i wanna grab a shirt la"

"emm okay. ada sale lg ke?'' me

"lets tgk2 jom!" azri

christmas habis, sale pun habisla kan (majority store). and he was like,'jom g queens!'


**note: queens park is the place you can find outdated designer clothes. :D


yes, dia berjaya dapat sehelai armani polo shirt warna sirap oren. nice2, harga sgt berbaloi2.


after sending him back home, ayakk tempat tu leh jalan kaki dr rumah dia, i rushed balik utk get ready movie date dgn kak has..



apa khabar pasangan Morgans?
funny, and sweet. typical romantic movie, tapi digarap dgn baik (eceh)

before the movie..alas perut

;D






































































































































































































































































































































































































January 7, 2010

bride side reception



oh i love hand flower tu!




me&azri, my sister and her husband

baju reception by man kajang and makeup by amy janz as well.
start berarak dr rumah jiran bride, selang beberapa rumah. we stayed there for about 1 hour before berarak. around 3pm++ majlis pun selesai and we went home. oh ya, sebelum tu my sister and i pick up the cupcakes (for groom's reception tomorrow) at my sister's friend house (somewhere in usj).